Bränsleoljefiltrering för kraftverk
Filtrering av bränsleolja i boostersystem
Detta matningssystem (varm krets) transporterar bränslet från blandningstanken till motorn. Systemet består huvudsakligen av försörjningspumpar (redundanta), pumpskyddsfilter, ett automatiskt filter med definierad filtreringsgrad, ett förvärmningssystem, en kontrollenhet för viskositet och ett motorskyddsfilter.
Bränslet transporteras via försörjningspumparna, filtreras genom pumpskyddsfilter och passerar sedan genom det automatiska filtret (finfiltrering). Förvärmningssystemet och viskositetskontrollenheten säkerställer att temperatur och viskositet är korrekta i hela cirkulationssystemet. Duplexfiltret, som är monterat direkt framför motorn, fungerar som en sista och avgörande skyddsåtgärd.
Blandningstanken lagrar också överflödigt bränsle från motorn.
Filtrering av bränsleolja i försörjningssystem
Försörjningssystemet transporterar bränslet från servicetanken till blandningstanken. Systemet består huvudsakligen av försörjningspumpar (redundanta), pumpskyddsfilter och det automatiska filtret med definierad filtreringsgrad.
Beroende på applikation transporteras tungolja eller marindiesel via försörjningspumparna, filtreras genom pumpskyddsfilter och passerar sedan genom det automatiska filtret (finfiltrering) till blandningstanken.
Blandningstanken lagrar även här överflödigt bränsle från motorn.
Smörjoljefiltrering för kraftverk
I smörjoljesystemet transporteras smörjoljan från huvudtanken till motorn och systemet består huvudsakligen av försörjningspumpar (redundanta), pumpskyddsfilter, ett automatiskt filter med definierad filtreringsgrad och ett smörjoljehanteringssystem (valfritt).
Smörjoljan transporteras via försörjningspumparna, filtreras genom pumpskyddsfiltret och passerar genom det automatiska filtret (finfiltrering). Duplexfiltret monterat direkt framför motorn (valfritt) fungerar som ett slutligt säkerhetsfilter.
BOLLFILTER för att skydda kraftverkets pumpar och motorer
Pumpskyddsfilter, som är utrustade med ett grovt filterelement, är placerade på sugsidan av försörjningspumparna och skyddar de redundanta pumparna för att säkerställa en säker bränsleförsörjning.
Motorskyddsfiltren, såsom det automatiska bakspolningsfiltret från BOLL modell 6.72.1 eller 6.48, är bakspolningsfilter som rengör sig själva baserat på en justerbar tidsperiod eller genom passerad differenstrycks gräns på grund av ansamlad förorening.


